FANDOM

Bawarska kuchnia tradycyjna jest dość zbliżona do polskiej i zdecydowanie mało przyjazna wegetarianom: najpopularniejsze dania to danie mięsne.
Drei im Weckla

Drei im Weckla

Szczególnie charakterystyczne dla krajobrazu Norymbergi są Norymbergery, Drei Nuernberger im Weckla: białe niewielkie kiełbaski przygotowywane na grillach i podawane w bułce pszennej po trzy sztuki (w praktyce wystaczy zamówić zwracając się do sprzedawców Drei im Weckla - nie może się zdażyć, że dostaniemy nie te kiełbaski). Na głównych sklepowych deptakach miejskich czyli na ulicach Breite Gasse i Karolinenstrasse co krok stoją budki z kiełbaskami. Jednak tylko wtajemniczeni wiedzą, że wystarczy skręcić na jednej i na drugiej ulicy w Krebsgasse a tam, w miejscu połączenia z ulicą Brunnegasse, znajdziemy najbardziej oblegane kiełbaski w mieście. Wbrew pozorom Bawarczycy są bardzo oszczędni - trochę jak poznaniacy - a w tym miejscu kiełbaski są najtańsze w mieście. Nie jest to miejsce przeznaczone dla turystów, którzy mają opróżniać kieszenie na centralnych arteriach miasta.