FANDOM

Koenigssee jest to najpiękniejsze Bawarskie jezioro położone u podnóży góry Watzmann.
Konigssee-mirror

47° 33.251' N 12° 58.702' E

Koenigssee jest najczystszym i najwyżej położonym jeziorem w Niemczech. Znajduje się ono na wysokości około 600 metrów nad poziomem morza i leży na terenie Parku Narodowego Berchtesgaden.

Lodz elektryczna na jeziorze

Łódź elektryczna na jeziorze

Koenigssee

Turkusowy kolor wody

Jezioro w najgłębszych punktach ma około 190 metrów i jest długie na 8 kilometrów. Najlepszym sposobem na poznanie jeziora jest rejs łódką elektryczną.

Łódki odpływają z miejscowości Koenigssee mniej więcej co 15 - 20 minut. Kupując bilet warto pamiętać o bilecie Rundfahrt - kosztuje on 13.30 Euro i umożliwia opłynięcie całego jeziora.

Płynąc w kierunku St. Bartholomae przewodnik będzie opowiadał historie dotyczące miasta i jeziora, a także góry Watzmann.. Warto poprosić o zademonstrowanie efektu echo.

Decydując się na wycieczkę statkiem warto zrobić przystankek na półwyspie St. Bartholomae - gdzie znajduje się osławiony kościół pielgrzymkowy o tej samej nazwie oraz kilkaset metrów dalej znajduje się jaskinia lodowa.
St. Batholomae

Koścół St Bartholomae

Dla głodnych lokalnej kuchni - tuż przy kościele znajduje się słynna na całe niemcy smażalnia ryb. Koleją stacją podczas rejsu statkiem jest Salet. Wysiadając na tej stacji warto zaplanować krótki spacer, którego zwieńczeniem będzie zjawiskowe jezioro morenowe Obersee z wysokim na 470 metrów wodospadem Roethbach.

Przed wycieczką warto odwiedzić stronę firmy realizującej rejsy i sprawdzić rozkład rejsów. Stronę można znaleźć tu